Лікування гінгівіту

Мабуть, нема жодної людини, яка б не забувала почистити зуби хоча б раз у житті.

Знехтувати гігієною ротової порожнини разово – допустимо (хоч ми і рекомендуємо не пропускати вечірні та вранішні ритуали гігієни ротової порожнини). Та слід розуміти, до чого це може призвести.

Лікування гінгівіту

За день людина, в середньому, харчується 2-3 рази. Під кінець дня залишки їжі накопичуються на поверхні зубів і якщо їх не очистити перед сном, вони стають чудовим середовищем для розвитку бактерій, які згодом можуть викликати захворювання ясен і не тільки. І це далеко не єдина причина розвитку захворювання ясен.
Найпоширенішим захворюванням ясен вважається гінгівіт.

Що таке гінгівіт?

Гінгівіт – це запальний процес, що розвивається в основі коронкової частини зуба і на міжзубних ясневих сосочках.
Патологія дуже поширена: у країнах Європи понад 80% дорослих мають ознаки хвороби.
Основна причина виникнення цього захворювання – це зубний наліт, який за недостатньої гігієни перетворюється на зубний камінь, через що бактерії легко поширюються на ясна та пародонт й викликають запалення. Також, гінгівіт може виникати через зниження імунітету, авітаміноз чи травмування ясен. Крім цього, такі захворювання, як цукровий діабет, ГРВІ, хвороби шлунково-кишкового тракту теж можуть спричинити виникнення гінгівіту. У групі ризику знаходяться вагітні жінки, які часто страждають на патологію через гормональні зміни, та курці.

Як правило, гінгівіт уражує ділянку, яка безпосередньо прилягає до зуба, а точніше — проміжок між ними. Якщо захворювання не лікувати вчасно, воно може перерости у пародонтит (запалення пародонту) і, згодом, призвести до розшатування зубів та їх втрати. Тому не слід відкладати лікування гінгівіту, а потрібно негайно звернутись до лікаря одразу після виявлення симптомів захворювання.

Які симптоми гінгівіту?

Якщо пацієнт помітив почервоніння, набряк ясен чи, навіть, їх кровоточивість, це може свідчити про наявність гінгівіту. Патологія може супроводжуватись появою неприємного запаху з роту та болем при жуванні. Також, між яснами і зубом утворюється порожнина (відбувається від’єднання тканин ясен від поверхні зуба, що призводить до утворення пародонтальної кишені, оголення кореня). Не помітити симптоми дуже важко, та багато пацієнтів ігнорують і вірять в те, що нічого страшного не буде і все з часом пройде. Та коли з’являються болючі виразки на яснах, відчувається свербіж і печіння слизової, ігнорувати стає дедалі важче.

На появу гінгівіту реагує організм вцілому, що може спричиняти підвищення температури тіла, загальну слабкість, збільшення лімфатичних вузлів.

В такому разі рекомендуємо терміново записатись на огляд до лікаря-стоматолога.

Гінгівіт: який буває?

За характером ураження гінгівіт може бути:

Катаральний – зустрічається найчастіше і характеризується болем в ураженій області, набряком і кровотечею, які можуть виникати під час їжі або чищення зубів.

Гіпертрофічний гінгівіт — характеризується збільшенням зубоясенних сосочків. Захворювання частіше зустрічається при ендокринних порушеннях у вагітних, підлітків чи протікає на фоні цукрового діабету. На пізніх стадіях з’являється кровотеча, виділення гною, утворення несправжніх кишень, болючість під час жування й з’являється неприємний запах з рота.

Атрофічний гінгівіт — характеризується зменшенням тканини й обсягу слизової оболонки. Як наслідок, знижується рівень ясен і оголюється корінь зуба, що призводить до болісної реакції на холод або тепло.

Виразково-некротичний — це найважча стадія захворювання. Для цього виду патології характерне омертвіння (некроз) тканин з утворенням виразок. Захворювання супроводжується підвищенням температури тіла, збільшенням лімфовузлів, сильним болем, неприємним запахом з рота, загальним нездужанням.

Важливо знати, що патологія може бути як самостійним захворюванням, так і симптомом інших захворювань, наприклад, пародонтиту.

Як лікується гігівіт у Smile Clinic?

Досвідчений лікар-пародонтолог може побачити гінгівіт неозброєним оком. На консультації лікар робить ретельний огляд ротової порожнини, перевіряє, чи не утворились ясенні кишені, в яких можуть оселитися бактерії. Якщо захворювання надокучає досить тривалий час, рекомендовано зробити рентгенологічне дослідження щелепи (КТ або панорамний знімок), щоб визначити можливі причини виникнення патології.

Після діагностики та визначення типу і стадії розвитку захворювання, лікар-пародонтолог видаляє зубний наліт та камінь (надясневі та підясневі відкладення) з поверхні зубів. Після цього ротова порожнина обробляється антисептичними засобами. Лікар-пародонтолог може направити пацієнта на лікування до колег-стоматологів з метою санації ротової порожнини, щоб запобігти поширенню інфекцій.

Лікування гінгівіту

По закінченню процедур з лікування гінгівіту, пацієнт отримує індивідуальні рекомендації з профілактики захворювання. Контрольний візит здійснюється через 3-4 дні.

Як запобігти виникненню гінгівіту (профілактика)?

Гінгівіт, як і більшість захворювань, легше попередити, ніж лікувати потім. Для того, щоб уникнути патології, варто дотримуватись простих рекомендацій:

• необхідно чистити зуби мінімум двічі на день щіткою з м’якою щетиною, масажуючи при цьому ясна;
  • вживати продукти з вітаміном С, антиоксидантами (цитруси, квашена капуста, виноград, морква, яблука);
  • зменшіть кількість простих вуглеводів, які сприяють розвитку бактерій: солодощів, випічки, газованих напоїв тощо;
  • зміцнюйте імунітет;
  • необхідно проходити профогляд двічі на рік та робити професійну гігієну ротової порожнини.

Завдяки інтенсивній гігієні порожнини рота гінгівіт зазвичай зникає впродовж кількох днів. Якщо поліпшення не настає чи симптоми посилюються, необхідний візит до стоматолога.

Яка вартість лікування гінгівіту?

Вартість лікування гінгівіту залежить від стадії та ступеня тяжкості. Наш лікар-пародонтолог вже на першій консультації зможе зорієнтувати Вас по вартості та складе грамотний план лікування.

Ціни на пародонтологічні послуги вказані на сайті у розділі “Ціни”.