Лікування пародонтиту

Слідкувати за здоров’ям ясен так само важливо, як і за зубами, адже вони виконують важливу захисну та утримуючу функцію.

Та захворювання ясен дуже підступні і часто протікають майже безсимптомно на початкових стадіях, проте можуть призвести до значних негативних наслідків і, навіть, втрати зубів. Тому так важливо помічати найменші симптоми захворювань і вчасно їх усувати. Одним із найпоширеніших захворювань ясен вважається пародонтит.

Лікування пародонтиту

Що таке пародонтит і які причини його виникнення?

Щоб зрозуміти повноцінно сутність пародонтиту, для початку розберемось що таке пародонт.

Пародонт – це комплекс м’яких і твердих тканин, що оточують зуб і його корінь. Сюди входять не тільки ясна, а й зв’язки, що міцно утримують дентальну одиницю в зубній лунці щелепної кістки.

Лікування пародонтиту

Пародонтит – це тривале запальне захворювання тканин пародонту. Через запалення тканин ясна руйнуються, слабшає зв’язок пародонту з поверхнею зуба, що призводить до рухливості, а в кінцевому підсумку – до втрати зубів. Тому необхідно негайно звернутись до лікаря-пародонтолога та розпочати лікування.

Спровокувати появу пародонтиту у пацієнта може цілий ряд причин, але найчастіше захворювання виникає через погану гігієну ротової порожнини, коли залишки їжі потрапляють під ясна, провокують утворення бактерій та розвиток запалення, внаслідок чого утворюється зубний наліт та камінь. Саме це може спровокувати утворення глибоких пародонтальних кишень.

Незбалансоване харчування, мала кількість твердої їжі в раціоні, нестача вітамінів також можуть стати причинами патології, а наявність шкідливих звичок (паління, вживання алкогольних напоїв) лише підвищує ризик.

Будь-які відхилення від норми в організмі сприятливо впливають на розвиток пародонтиту: хронічні загальні захворювання організму (порушення роботи шлунково-кишкового тракту, цукровий діабет, імунодефіцитні патології тощо), гормональні зміни, а також, вживання деяких медичних препаратів можуть призвести до розвитку захворювання.

Лікування пародонтиту

До основних причин стоматологічного походження розвитку пародонтиту відносять:

• патологію прикусу та зубощелепні дефекти;
  • переломи та інші травми зубного кореня;
  • неправильне положення зуба;
  • розгерметизація та потрапляння інфекції в раніше запломбований кореневий канал;
  • наявність карієсу, пульпіту, гінгівіту і т.д.
  • пережовування їжі на одній стороні з неправильним перерозподілом жувального тиску з подальшим навантаженням щелепи.

Які симптоми пародонтиту?

У багатьох випадках пацієнт може самостійно запідозрити виникнення пародонтиту, адже він має здебільшого яскраво виражені симптоми. Та не варто займатись самодіагностикою, адже підтвердити діагноз може лише лікар-пародонтолог.

До основних симптомів, які сигналізують про виникнення та розвиток пародонтиту належать:

• кровоточивість ясен під час чищення або вживання їжі;
  • набряк, почервоніння чи будь-які інші зміни структури ясен;
  • поява неприємного запаху;
  • оголення зубної шийки;
  • збільшення проміжків між зубами;
  • утворення під’ясневих кишень (інколи, з гнійними виділеннями);
  • наявність під’ясневих та над’ясневих відкладень (наліт, зубний камінь);
  • підвищена рухливість зубів;
  • підвищення температури тіла та загальна слабкість.

У разі виявлення вище перелічених симптомів, слід негайно звернутись за допомогою до кваліфікованого профільного спеціаліста. В жодному разі не займайтесь самолікуванням!

Лікування пародонтиту

Як лікується пародонтит в Smile Clinic?

Перед тим, як розпочати лікування пародонтиту, потрібно упевнитись у вірності діагнозу. Для цього лікарі Smile Clinic проводять детальну діагностику, яка включає збір анамнезу пацієнта, огляд, вимірювання глибини пародонтальних кишень зондом та складання пародонтологічної карти. Крім цього, за необхідністю роблять комп’ютерну томографію для оцінки стану кісткових тканин.

У деяких випадках лікар-пародонтолог консультується з суміжними стоматологами, коли клінічна ситуація пацієнта потребує комплексного підходу.

Основний і найбільш дієвий метод лікування пародонтиту – це кюретаж ясен, який являє собою очищення пародонтальних кишень від м’яких і твердих зубних відкладень, каменів, залишків їжі, що розкладаються, та хвороботворних мікроорганізмів. Процедура також передбачає полірування кореня зуба. Кюретаж дозволяє якісно та надовго усунути фактори, що провокують випадання зубних одиниць. Якщо своєчасно не очистити зубну поверхню від шкідливих бактерій і частинок їжі, патологія здатна проникнути у внутрішню структуру зуба і тканини, що оточують його, в результаті чого порушаться навколозубні зв’язки, що призведе до розхитування зуба з великим ризиком його втрати в майбутньому.

Якщо ж пародонтальні кишені надто глибокі (захворювання вразило 2/3 довжини кореня), проводиться санація.

У разі, якщо захворювання аж надто запущене, виконується хірургічне лікування (лікар видаляє уражене грануляційне утворення і виконує підсадку штучних тканин).

Якщо так сталось, що внаслідок патології пацієнт втратив зуби, призначається протезування для відновлення функціональної та естетичної функцій зубного ряду.

Після лікування пацієнт обов’язково отримує індивідуальні рекомендації по догляду за ротовою порожниною при пародонтозі.

Профілактика пародонтиту

Без дотримання профілактичних заходів повноцінне одужання від пародонтиту неможливе. Тому наші лікарі-пародонтологи рекомендують:

• обов’язково чистити зуби двічі на день, користуватись зубною ниткою після кожного прийому їжі та робити полоскання антисептичними ополіскувачами;
  • використання інтрадентального йоршику двічі на день, для очищення міжзубних проміжків;
  • регулярне відвідування лікаря-пародонтолога з профілактичним оглядом;
  • додати у щоденний догляд використання ірригатора;
  • своєчасне лікування у разі повторного запалення;
  • здоровий спосіб життя, повноцінний сон та харчування, вживання корисної їжі та вітамінів;
  • вживання твердої їжі, багатої на вітаміни і мікроелементи (яблука, морква, хліб грубого помелу, молочні продукти).

Обов’язково дотримуйтесь цих рекомендацій і проблеми ясен більше не псуватимуть вам життя.

Яка вартість лікування пародонтиту в Smile Clinic?

Лікар-пародонтолог клініки Smile Clinic на консультації проводить ретельний огляд та всі необхідні етапи діагностики, після чого складає план лікування та прораховує його вартість. Ціни на пародонтологічні послуги клініки вказані на сайті у розділі “Ціни”